Pink Fit Easy Kit Dag 5.

Dag 5 is weer voorbij en de week zit er al weer bijna op.

Vandaag was een dag met verleidingen en ik zal ze allemaal eerlijk met jullie delen.

De vrijdagochtend begon om 7 uur, de wekker ging en ik was rond 8 uur op het werk.
Daar aangekomen had ik de tip die ik eerder deze week had gekregen, het fruit in de blender doen en dan mixen met je kwark, klaarstaan om te gebruiken.
In de blender had ik 1 kiwi en 1 appel gedaan. Dat lekker gemixed en door de kwark. Het zag er heerlijk uit, lekker romig en alles goed vermengd. Totdat ik een hapje nam… oeiiii..
Sorry met alle respect, het was niet te pruimen!
Zooooo zuur,, Yuk!
Ik heb het geprobeerd op te eten maar kom op zeg. Er zijn grenzen.
Waar ligt het nou aan? Ik denk zelf dat de combinatie van een kiwi en een appel iets te zuur was geworden. Het smaakte gewoon echt niet. Waarschijnlijk met een banaan er door heen was het iets zachter van smaak geweest, alleen wil niet overal een banaan door heen doen.
Ok, weer iets geleerd, ik blijf proberen om die kwark toch lekker te maken. Volgende keer maar weer iets anders proberen.

 
 
Uiteindelijk maar een shake met brinta genomen.
 
 
 
Die shake met brinta is erg lekker in de ochtend. Mocht je nou net als ik ook wat problemen hebben met ontbijten, dan is dit een goede oplossing.
Je doet je eiwitten en je brinta in de blender of in je shake beker en je voegt  daar 250 ml water aan toe. Even shaken en klaar!
Omdat er weinig water aan toe is gevoegd hoef je ook niet zoveel door te slikken. Het drint makkelijk weg en je hebt je maaltijd met voedingsvezels binnen.
 
Voor het tussendoortje had ik een kiwi. Die heb ik uitgelepeld en daarmee kreeg ik weer meer voedingsvezels binnen.
 
De meeste voedingsvezels van alle soorten fruit zitten volgens een onderzoek van de Consumentenbond in de mango’s, peren, kiwi’s en sinaasappelen. Per portie bieden ze drie grams vezels. Bosvruchten zoals zwarte, blauwe of aalbessen zijn ook echte vezelbommetjes. De veel gegeten appel is tevens een goede vezelbron, met zo’n twee gram per portie.
Er zit wel verschil tussen de soorten appels.
Zo bevatten de Elstar of Golden Delicious meer vezels dan de Granny Smith. Voorwaarde is wel dat je de appels eet mét schil, want anders gaat er al zo`n 0,9 gram af. Onderaan de fruitlijst staan meloenen, aardbeien en druiven. Neemt natuurlijk niet weg dat ze wel vol vitamines zitten, dus je hoeft ze zeker niet te laten staan.
 
 

 
 


 
 
Wat tegenwoordig ook heel veel gedaan wordt is dat er smoothies worden gemaakt.
Je kan werkelijk alles met elkaar mixen. Ik heb een tijdje geleden wat smoothie recepten van het internet afgehaald en ben dat zelf gaan uitproberen.
Mijn avondmaaltijd bestond uit een smoothie.
Groene smoothies zijn super makkelijk om te maken. Hier onder een recept:
 
 

Kiwi Ervaring 4 Rijpe kiwi’s (groen of goud, eventueel met schil)       
1 Rijpe banaan
3 Stokken bleekselderij
2 Glazen water

 
Je zal wel denken.. Iiihh wat smerig maar echt waar, probeer het maar eens.
Ik was zelf dol op de smoothie met spinzaie en banaan. Lees jezelf wel eerst even in voordat je hier aan begint.
 
Voor de lunch 2 maal de Eat Control weer ingenomen en 1 maal de Fatburner. De lunch bestond uit 5 lichte crackers met kipfilet en slankie smeerkaas. Een groot glas water erbij en ik was weer voldaan.
 
Het tussendoortje waren wat pistache nootjes, niet teveel want ik was nog van plan om naar de sportschool te gaan.  Anders is het iets te zwaar op mijn maag.
 
Op de Gym heb ik mijn dagelijkse kracht training gedaan.
Ik train voor al mijn spiergroepen 1 oefening. Behalve mijn schouders. Ik ben al vrij grof bij de schouders dus die laat ik liggen.
Ik pak die spiergroep ook wel licht als ik de chestpress doe.
De chestpress kan je meerdere manieren uitvoeren. Ik doe het op dit moment op de machine.
Je kan het ook op een bankje of op de bal doen. Wat je zelf prettig vind.
 
 
 
 
Dit is een voorbeeld van je borst trainen. Deze oefening laat zien dat je doormiddel van ‘Flys’ te trainen met dumbells je borstspieren ontwikkeld.
Vraag bij jou op de Gym een aangepast trainings schema wat gebaseerd is op de aantal dagen wat je wilt gaan trainen.
 
Na het kracht gedeelte heb ik nog even een sprintje getrokken op de loopband om zo al mijn laatste krachten uit te putten.
Uiteraard nog de buispieren meegepakt en op het einde goede rek en strek oefeningen gedaan.
Ik begin met rekken altijd met de onderste spiergroep en werk zo naar boven toe.
Doe het niet te overhaast maar neem je tijd ervoor. Het beste is om rustig van 1 tot 12 te tellen.
 
De avondmaaltijd bestond deze keer uit Rode kool met wat tomaatjes en een tataartje.
Rode kool is 1 van mijn lievelings gerechten en ik eet het niet heel erg vaak. Het wordt natuurlijk aangemaakt met suikers en dat proberen we zo veel mogelijk te vermijden.
 
Ik merkte dat na de avondmaaltijd ik nog honger had en probeerde dat gevoel op het negeer bankje te plaatsen.
En dat is niet helemaal gelukt. Ik was voor het eerst een hele avond vrij + dat ik thuis was.. Alleen!
En wat gebeurde er… Ja hoor die snaai aanval kwam opzetten. Daar baalde ik van dus ik ging op zoek naar een goede snaai snack.
 
Ik heb gekozen voor de doppinda!
Een gezonde snaai snack al zeg ik het zelf. Natuurlijk heb ik niet de hele zak leeg gegeten maar wel ongeveer zo’n 20 pinda’s.
 
 
 
 
Door de snaai snack aanval, merk ik dus dat mijn aanvallen zijn geprogrammeerd als ik me verveel. Niet dat ik mezelf verveelde want ik was heerlijk aan het genieten van een vrije avond. Schijnbaar ziet mijn lichaam dat toch op een andere manier.
 
Ook merk ik dat ik er echt heel goed op moet letten wanneer ik de tabletten in neem en dan een half uur later pas, of al, kan eten.
Eigenlijk ben je dus de gehele dag bezig met je voeding. Dat is opzich natuurlijk erg goed want zo wordt je bewust van wat en wanneer je eet. Het is een stap naar een andere lifestyle.
Voor nu moet ik er nog wel aan wennen. Tijdens dat ik mijn blog aan het typen ben, ben ik dus ook een cracker aan het eten want ik was al helemaal de tijd weer vergeten.
Gaat goed he? haha
 
Na 5 dagen toch wel serieus bezig te zijn geweest met de Pink Fit Easy Kit zit mijn broek iets losser dan vorige week.
Ik ga nog geen maten of weegstanden doorgeven want ik zelf heb ook al in 2 dagen niet meer op de weegschaal gestaan.
 
Spannend hoor, ik kan werkelijk niet wachten.
 
Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe.
 
Vandaag is het feestje bij mijn schoonzus. Na ik ben benieuwd.
 
Tot de volgende blog! Bedankt voor het lezen, jullie steunen mij enorm!
 
Liefs, Joli xxx…
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s