Pink Fit Easy Kit Week 4 dag 2

Wat is het toch met vrouwen en kracht training?
Of beter gezegd, wat is er niet met vrouwen en kracht training?
Nog steeds zie je de vrouwen op de Cardio apparaten zwoegen en zweten en de heren bij de gewichten.
Waar zijn die dames? Waarom zitten ze ook niet aan de gewichten?
Vrouwen zijn bang dat ze als ze met gewichten gaan trainen dat ze eruit komen te zien als een Bodybuildster.
Niets is daar van waar! 
Het vrouwen testosteron is zo laag dat je spieren niet op zo een manier zullen gaan ontwikkelen. Dat vergt jaren lange trainingen en speciale diëten.
Wat er wel gebeurd is dat de vrouwelijke vormen zich gaan ontwikkelen
en alles strakker gaat worden.

Dames die graag wat strakker in hun vel willen zitten zullen hun training schema moeten gaan aanpassen.
Naast je Cardio is het aan te raden om met gewichten te gaan trainen.
Ik ben geen gediplomeerd Fitness trainer dus ik kan en wil ook zeker niet zeggen wat je moet laten als je dat zelf prettig vindt.
Ik kan alleen wat alternatieven weerleggen die je kunnen helpen om dichterbij en sneller bij je doel te komen.

Een leuke en effectieve training voor dames is: Supersets!
Ik ben er gek op en pas altijd Supersets toe bij de tricep training.
Het is wel belangrijk dat je bij Supersets een spiergroep pakt wat bij elkaar aansluit. Dus niet je rug en benen tegelijkertijd in een Superset.

Het doel van Supersets is dat je traint zonder de rustpauze. Op deze manier haal je het uiterste uit je spieren en zo al je spier zich gaan ontwikkelen.
Doordat je geen rustpauze tussen de oefeningen neemt heb je een hoge intensiteit waardoor je dus veel energie (calorieën) verbrand.
Alle belangrijke spieren zul je in je workout moeten opnemen om het lichaam gebalanceerd te houden. Het wordt aangeraden om met een gewicht te training waarbij ‘spier failure’ (het moment dat je gaat trillen en bijna niet meer kan) optreedt tussen de 8 tot 12 reps voor het bovenlichaam en 12 tot 15 reps voor het onderlichaam.

Dat effect heb je niet als je 45 minuten op hetzelfde temp aan het fietsen bent.
Je intensiteit wordt niet gestimuleerd en je verbrand dan ook niet veel.
Spieren zijn de grootste vetverbranders die er zijn.
Zelfs in je rust verbranden je spieren zelfs vet. Dat gebeurd niet als je alleen Cardio doet zonder de hoge intensiteit en afwisseling.

Na je Cardio verbrand je tot 60 minuten na je training.
Met een intensieve kracht training kan dat wel oplopen tot 48 uur!

Nu hoef je niet al je oefeningen in de Supersets te doen maar wissel het bij elke training af.
Vraag een persoonlijk training schema aan bij jouw Sportschool.
Vermeld er wel duidelijk bij hoeveel dagen je wilt gaan trainen en wat je doeleinden zijn.
Dat schema hou je aan voor 6-8 weken. Daarna vraag je weer een nieuw schema aan.
Na die 6-8 weken zijn je spieren gewend aan de oefeningen en worden ze niet meer getriggerd.

Wanneer vrouwen van alle leeftijden zich de voordelen van gewichts training gaan realiseren, zullen de negatieve vooroordelen van vrouwen in de gym snel vervagen, volgens de krachttraining onderzoeker William J. Kraemer, PhD, van het Ball State University in Muncie, Indiana.

Gewichts training expert en onderzoeker Wayne Westcott, PhD, van het South Shore YMCA in Quincy, Massachusetts,geeft 10 belangrijke redenen waarom vrouwen krachttraining serieus moeten nemen:

1. Je zal meer vet verliezen dan dat je in spieren zal winnen. Westcott en zijn collega’s hebben verscheidene studies gedaan m.b.t. gewichtstraining in samenwerking met duizenden vrouwen en zij hebben nooit klachten gehad van vrouwen die te “breed” werden. Om precies te zijn, Westcott’s onderzoek laat zien dat de gemiddelde vrouw die 2 tot 3 maal per week aan krachttraining doet na 8 weken 1.75 pond droge spiermassa kan winnen en daarbij 3.5 pond vet verliest. Anders dan mannen, hebben vrouwen 10 tot 30 keer minder hormonen die zorgen voor de “mannelijke spiermassa”, legt Kraemer uit.

2. Je nieuwe spieren zullen je helpen in het gevecht tegen overgewicht. Wanneer je “nieuwe” spieren krijgt door de kracht training, zal je rust metabolisme (BMR) omhoog gaan, dus je verbrandt meer calorieën de hele dag lang, vermeld Westcott. Voor elke pond spiermassa die je wint, verbrand je 30 tot 50 méér calorieën per dag. Dus, als voorbeeld, als je 3 pond spiermassa wint en daarbij 40 kcal meer verbrand per pond, dan zal je 120 calorieën méér verbranden per dag. Of ongeveer 3.600 calorieën per maand. Dat staat gelijk aan een verlies van 10 tot 12 pond vet in 1 jaar tijd!

3. Je zal een sterkere vrouw worden. Westcott’s onderzoeken wijzen uit dat matige gewichtstraining de kracht van een vrouw zal doen toenemen met 30 tot 50 %. Extra kracht zal het gemakkelijker maken om enkele dagelijkse activiteiten te doen. Zoals het heffen van kinderen of boodschappen. Kraemer vermeld dat het grootste verschil in kracht tussen mannen en vrouwen voortkomt uit het verschil in lichaamsgrootte en vetmassa; pond voor pond, kunnen vrouwen hun kracht in dezelfde ratio ontwikkelen als mannen.

4. Je botten zullen er voordeel uit halen. Nadat je de hoge school verlaat, heb je alle minerale bot densiteit bereikt die je ooit zal hebben – tenzij je gaat kracht trainen, zegt Wescott. Onderzoek heeft ontdekt dat gewichtstraining de minerale bot densiteit van de wervelkolom kan verbeteren met 13 percent in 6 maanden. Dus krachttraining is een krachtig hulpmiddel tegen osteoporose.

5. Je verlaagt het risico op diabetes. Diabetes die begint bij volwassenen is een groeiend probleem voor vrouwen en mannen. Onderzoek wijst uit dat gewichtstraining het glucose gebruik in het lichaam kan verbeteren met 23 percent in vier maanden

6. Je zal hartziekten tegengaan. Krachttraining zal het cholesterol profiel en de bloeddruk verbeteren, volgens recent onderzoek. Natuurlijk, je programma zal ook cardiovasculaire en flexibiliteitstraining inhouden.

7. Je zal rugklachten vermijden en artritis tegengaan. Een recente 12 jaar durende studie liet zien dat het versterken van de lage rugspieren een 80 percent succesvolle ratio had in het vermijden van lage rugpijn. Andere studies wezen uit dat gewichtstraining artritis-pijn kan verminderen en gewrichten versterkt.

8. Je zal een betere atleet zijn. Wescott heeft ontdekt dat krachttraining het atletisch vermogen verbeterd. Golfers, als voorbeeld, kunnen hun “driving power” aanzienlijk verhogen. Welke ook je sport is, krachttraining zal niet alleen je vermogen verhogen maar ook het risico op blessures doen dalen.

9. Het zal werken ongeacht je leeftijd. Wescott heeft succesvol verschillende vrouwen in hun 70 en 80 getraind, en studies laten zien dat kracht toename mogelijk is op elke leeftijd. Let echter wel, dat krachttraining altijd onder toezicht zou moeten bij ouderen.

10. Je zal je mentale kracht versterken. Een Harvard studie ontdekte dat 10 weken aan krachttraining doen, klinische symptomen van depressie BETER kan verminderen dan een standaard bezoek aan de psycholoog. , zo zegt Wescott. Vrouwen die aan krachttraining doen rapporteren dikwijls dat ze zich meer zelfzeker en bekwamer voelen als resultaat van hun trainingsprogramma.

Ik hoop dat ik jullie met dit artikel jullie heb kunnen overtuigen om anders te gaan trainen.
In ieder geval hoop ik toch wel dat je naar jouw Gym gaat en wat meer informatie zal opvragen over kracht training. (en uiteraard ook je voeding)
Het zal je verbazen hoe snel je lichaam zal veranderen als je 2 of 3 maal per week aan kracht training zal gaan doen.
Ook ik pak nog steeds de Cardio erbij. Blijf dat ook gewoon lekker doen! maar wel als je klaar bent met de kracht training!
Veel succes en ik hoor heel graag jullie ervaringen!

Ik kan nog wel 1000 woorden hierover schrijven maar ik moet me inhouden. ;))

Bedankt voor het lezen en een hele fijne avond!

Liefs Joli xxx…

Email: LoveBeautyLife@live.nl
Blog: http://LoveBeautylife2.blogspot.nl
Forum: www.dutchbodybuilder.com
Gym: www.PetresGym.nl
Facebook: http://nl-nl.facebook.com/pages/Love-Beauty-Life/356095191143230
BlogLoving: LoveBeautyLife

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s