Toe Aan Een Nieuwe Stijltang? Lees Eerst Deze Tips Even Door.

20130305_133918

Ik was echt toe aan een nieuwe stijltang. Mijn vorige had ik al zeker zeven jaar!

Die oude was echt aan vervanging toe, er zaten soort tandjes aan waardoor het gelijk als een soort kam diende. Nou, dat heeft eigenlijk nooit succes gehad en de bescherming begon nu ook af te bladderen.

Tijd voor vernieuwing dus.

20130305_134002

Ik heb van dat vreselijk leuke haar dat als ik het gewoon laat opdrogen zonder te fohnen, dat ik een hele rare slag in mijn haar krijg. Van boven alles mooi glad en dan opeens bij m’n oren komt er een slag.

Nu schijnt dat op dit moment allemaal wel in de mode te zijn maar dat soort trends zijn altijd van zeer korte duur.

Met andere woorden… Ik MOET mijn haar stylen.

Nu doe ik dat natuurlijk niet elke dag want ik draag regelmatig een staart of een knot.

Mijn oude tang had ik al in de prullenbak gegooid anders komt het er nooit van dat ik een nieuwe haal. (raak soms gehecht aan spullen)

Maar ja, hoe kies je een stijtang uit? Er is zoveel keus en tegenwoordig zijn ze allemaal best goed.

Hier mijn tips die ik eerst ben afgegaan voordat ik een tang ging kopen.

Tips Vóór Het Kopen Van Een Stijltang

  •  Wat is je budget? Hoeveel wil je maximaal aan je nieuwe stijltang besteden? Er zijn genoeg stijtangen te verkrijgen boven de €  100,- maar misschien kun je dit helemaal niet uitgeven. (niet alles wat duur is, is dan beter wordt vaak gezegd. Alleen bij stijltangen geldt dit dus wel) Verwacht geen top tang voor twee tientjes.
  • Heb je al wat reviews bekeken over stijtangen? En heb je al een stijtang op het oog door dat een vriendin misschien ook die stijltang heeft. Tegenwoordig verkopen ze echt overal stijltangen, zelfs bij de Action kun je voor nog geen € 7,- een tang halen. Meestal hebben deze geen keramische plaat waardoor de tang niet op temperatuur blijft en je eigenlijk alleen je haar daarmee uitdroogt. Niet veilig dus!
    Uiteindelijk is goedkoop dus duurkoop.
  • Zit er een warmte regelaar op? Ik heb vrij dun haar en ik kan dus niet mijn haren stylen 230 graden. Let hier op als je een tang koopt.
  • Wat wil je er mee doen? Stylen? of ook krullen maken, misschien wil je er wel wafels maken. Kijk of jouw tang deze opzetstukken heeft.
  • Let ook op de afmeting. De breedte van de keramische platen hangt af van je haar lengte en je haar textuur. Hieronder een overzicht van welke breedte van plaat het best bij jouw haartype past:
  1.  Kort haar: Smalle plaat (25 mm).
  2.  Lang haar: Brede plaat (50 mm).
  3.  Fijn haar: Smalle plaat (25 mm).
  4.  Dik haar: Brede plaat (50 mm).

 

Smalle plaat en beveiliging op de tang

Smalle plaat en beveiliging op de tang

Je hebt zelfs stijtangen voor gekleurd haar. Je pas geverfde haar blijft langer mooi dankzij deze stijltangen die een zogehete ‘Colour Saver’ bevatten. Dit kleurvriendelijk apparaat behoudt de natuurlijke vochtbalans van het haar, waardoor het glanzend en gezond blijft.

Als je deze tips doorgenomen hebt, komt er een stijltang uit die bij jouw past. Je haar textuur en je lengte spelen dus ook een grote rol bij het kiezen van een tang.

Nu heb je een tang gekocht en je wilt die tang gelijk uitproberen maar wacht…! Lees eerst even de onderstaande tips ‘Voor Het Gebruik’ even door.

Tips Voor Het Gebruik

  • Als je een stijltang voor de eerste keer gebruikt: probeer het apparaat eerst uit op een lagere temperatuur om uit te zoeken welke temperatuurstand geschikt is voor je haar. Dik haar heeft een heel andere temperatuur nodig dan dun fijn haar. Dit staat bij de betere stijltangen aangegeven in het boekje met intructies.
  • Gebruik een stijltang en krultang op goed droog haar. Föhn je natte haar liever niet droog maar laat het aan de lucht drogen. Anders beschadig je haar twee keer. Als het haar nog vochtig is, kunnen krullen en golven sneller terugkomen. Bovendien kun je je haar meer beschadigen. P.S…. Er zijn tegenwoordig wel stijltangen speciaal voor natte haren. De Wet & Dry-tang.
  • Gebruik een stijltang bij voorkeur niet te vaak. Veelvuldig gebruik ervan kan het haar beschadigen.

Dan gaan we nu stylen! Veilig stylen wel te verstaan.

Haren vast zetten en stuk voor stuk stylen.

Haren vast zetten en stuk voor stuk stylen.

 

Velig Je Haar Stylen.

  • Gebruik de stijltang niet langer dan 2 seconden op hetzelfde stuk haar. Houd dus niet teveel haar tussen een tang. Het stylen duurt misschien langer, maar je haar beschadigt dan niet zo snel en je krijgt een beter resultaat. Denk niet dat als je die tang langer in je haar laat, dat het haar langer gestyled blijft want dat is niet zo. Dat ligt meer aan de voorbereiding die je je haar geeft. ook hier geldt, voorbereiding is het halve werk.
  • Zorg ervoor dat je de stijltang op een hard en niet vlambare ondergrond legt om af te koelen. Als de haarstyler een hanglus heeft, gebruik deze ook om het apparaat hangend af te koelen.
  • Bij gebruik van een stijltang: vermijd contact met je hoofdhuid, omdat deze bij aanraking met het apparaat kan verbranden. Deze tip wordt heel vaak onderschat. daarom gaat het ook heel vaak fout.
  • Gebruik ALTIJD een product wat geschikt is voor het stylen. Geen product in je haar doen is vragen om problemen. Je haar droogt er enorm van uit en zal steeds meer beschadigen.

20130302_140858

 

20130302_140930

 

Camera 360

 

Garantie? Jazeker!

De meeste stijltangen geven op het keramische gedeelte een levenslange garantie en op het electronische gedeelte 2 jaar.

Hoevaak gebruik jij een stijl of krultang?

Bedankt voor het lezen en tot een volgende

LOVE BEAUTY LIFE STYLE

Liefs Joli.. xxx

Een Reactie op “Toe Aan Een Nieuwe Stijltang? Lees Eerst Deze Tips Even Door.

  1. Pingback: Toe Aan Een Nieuwe Stijltang? Lees Eerst Deze Tips Even Door. | Love Beauty Life Style·

Geef een reactie

