Opgeruimde Kasten. Het Resultaat Met Tips.

wpid-20130414_154226.jpg

Zondagmiddag, fris en geen zon aan een strak blauwe hemel te bekennen, dus wat doe je dan? Juist! Kasten opruimen. Ik heb een artikel hiervoor laten zien hoe de situatie in mijn kasten waren en dat het tijd was om daar even wat extra aandacht aan te besteden.

Maar hoe ruim je nou een kast op? Alles bij elkaar in een doos doen en die wegzetten kunnen we allemaal maar dat is geen opruimen. Hoe ruim je nou op zodat je alles netjes terug kunt vinden? Ik geeft wat tips zodat jij jouw Beauty kamer zo kan ordenen dat je nooit meer iets kwijt bent.

Ik heb meerdere kasten, lades en planken in mijn kamer (Walk-In-Closet To Be) waar ik spullen op kwijt kan. Heb jij dat ook? Of heb je een ladekast met een aantal lades dan is het van belang dat je daar een richtlijn in vindt zodat je niet steeds alles moet open trekken om je spullen bijlekaar te zoeken. Het is dan ook het meest voor de hand liggend dat je de producten zoals nagellak en nagelverzorging scheidt van je oogmake-up bijvoorbeeld en dat je al je foundations in één lade hebt die je gebruikt en niet verspreid over drie plekken want zo wordt het gauw weer een rommeltje.

wpid-20130414_142517.jpg

Dit is de lade die ik elke dag gebruik. Ja er staat en ligt heel veel in maar ik hou ervan om een ruime keuze te hebben ik kan pas beslissen welke make-up ik ga dragen op het moment dat ik de lade open trek. Een allerdaags bakje wat je veel ziet bij andere dames werkt voor mij helaas niet. Belangrijk is, werk hoe jij het prettig vindt en zoek daar de makkelijkste weg in.

wpid-20130414_142537.jpgLinks boven liggen alle oogschaduws die ik het meeste gebruik, Maybelinne Color Tattoo mag daarin zeker niet ontbreken. Het mandje daarnaast heeft ook oogschaduws die ik fijn vind en sommige ervan moet ik nog reviewen. Linksonder liggen alle poeders en concealers. Het mandje daarnaast bevat alle oogpencelen. Er liggen ook twee kleine potjes tussen maar dat is meer omdat ze anders omvallen.

wpid-20130414_142547.jpgAan de rechterkant van de lade in het mandje linksonder staan alle foundations die ik gebruik. Ook hiervan ben ik sommige aan het testen voor een review. In het mandje daarboven liggen eigenlijk alleen maar spulletjes die liggen te wachten op een review die ik nog niet heb aangeraakt. Dan aan de rechterkant staan wat gezichtsverzorgingsproducten. Denk aan serums van Estee Lauder die ik graag onder mijn make-up gebruik of producten die ik niet allemaal op het plankje in de badkamer wil zetten. Rechtsonder staan wat onaangebroken producten van Trind die ook nog moeten worden gereviewd. En daarnaast Babydoekjes om even snel wat schoon te maken. Er ligt ook nog een tube zonnebescherming van No-Ad die binnenkort in een review te zien is.

Deze lade is dus duidelijk ingericht voor dagelijks gebruik en reviews. Dit is voor mij een logische indeling.

wpid-20130414_001040.jpgZo was het eerst. Best een rommeltje.

wpid-20130414_142754.jpgHet paletten mandje. Ik heb echt mijn best gedaan om het op te ruimen en ik heb totaal zes paletten er uit gehaald en daar zijn er twee voor in de plaats gekomen. Het Naked palette en het palette van Sephora heb ik toegevoegd. Ook deze zal ik nog reviewen maar het lag zo rommelig in de lade en zo ziet het er netjes uit. Alle paletten bij elkaar op merk gesorteerd. Dit doe ik omdat de doosjes van elk merk het zelfde zijn en zo goed stapelbaar in het mandje kunnen.

Wat je kunt doen is dat je alles voorziet van een labeltje. Je kunt tegenwoordig echt hele mooie labels laten maken. Zo ziet er alles strak uit en kun jij je stash goed bijelkaar vinden.

wpid-20130414_142842.jpgHerken je deze lade nog? Daar lagen al die foundations in. Ook hier ruimte en opgeruimd.

wpid-20130414_160510.jpg

wpid-20130414_154240.jpg

Onderin ligt de nagellak-bak waar alles netjes in staat opgeborgen. De tijdschriften laat ik zo liggen. Ik vind het wel leuk staan en ik pak ze ook regelmatig. Er staat nu niets meer voor dus dat maakt het pakken van de tijdschriften weer een stuk makkelijker.

Dan de planken. Daar moest ik even mijn hoofd over breken want ik gebruik niet alles wat er in de manden zit maar deze manden kun je niet stapelen en ik had even niets anders liggen.

Hoe zagen de planken er ook alweer uit?

wpid-20130414_001301.jpg

wpid-20130414_001249.jpg

Oja, hoe kon ik het vergeten, een heuse rommel. Alles zat wel in de manden maar het stond niet netjes en de parfumflesjes waren ook niet overzichterlijk. Tijd om alles uit te zoeken en weg te gaan gooien. (spannend)

wpid-20130414_142907.jpgHuidverzorging

wpid-20130414_142926.jpgDiverse monsters die ik nog heel graag wil testen. (ook veel hand-en voetverzorging ligt in deze mand)

wpid-20130414_154309.jpgOpgeruimd en iets anders ingedeeld.

wpid-20130414_160435.jpgKijk dan! Ik heb mega veel ruimte over. Daar kunnen we wat mee. In de doosjes zitten nog lipsticks,parfum monsters en kleine make-up doosjes.

Al die nagellakjes hoorden niet op de planken dus die zijn in de nagellak-bak gegaan. Alle lege parfumflesjes heb ik weggegooid en die zwarte manden die daar eerst stonden zijn een plank naar beneden gegaan waar ze nu heel goed tot hun recht komen. Al mijn haar producten heb ik in een mandje gedaan en in de hoek gezet. De haarlakken staan achterin zo kunnen ze ook niet omvallen. Ook stonden er nog potten met haarmaskers, die zijn naar de kast in de badkamer gegaan. (ja daar heb ik ook nog een kast) Deze planken ga ik deze zomer nog wit schilderen en dan zal weer alles van de planken afgaan en wie weet wat er weer terug op komt. Ach, zo blijven we bezig toch?

wpid-20130414_154138.jpgAchterin staan dozen met al m’n schoenen erin. Op die plek komen ook nog planken zodat ik mooi mijn muiltjes neer kan zetten zoals een echte Walk-In-Closet betreft.

Het is altijd fijn als het plekje waar je het meeste tijd doorbrengt in huis, netjes en georganiseerd is.

Belangrijke opruim punten:

  • Bedenk eerst goed wat je werkplek gaat worden (ivm make-uppen)
  • Houd de spullen die je het meeste gebruikt dicht bij de hand
  • Sorteer je producten. Dat kan op Merk, Kleur of Soort
  • Stel het niet uit. Ga gewoon aan het werk.
  • Bijv. bij kledingkasten kun je alles er uit halen, schoonmaken en netjes opgevouwd terug leggen
  • Een sopje naast de hand hebben is nodig. Alles lekker fris terug in je kast is fijn en het ruikt ook heerlijk (maak een sopje van wasmiddel zo ruikt je kast lekker naar je favo wasmiddel/verzachter)
  • Een opgeruimde kast is een opgeruimd hoofd!

Je zult zien dat je net als ik weer heel veel ruimte overhoudt dus dat betekent……Plaats voor nieuwe spullen!

RUIMTE VOOR POSITIVITEIT!

wpid-20130415_103410.jpg

wpid-20130415_103427.jpg

Ruim je kasten en ook kledingkasten elk seizoen op, zo zie je weer dingen die je echt niet meer draagt en je hebt weer plek voor de nieuwste, laatste en hipste trends.

Hoevaak ruim jij je kasten op en heb jij nog nuttige tips die bij jou stimuleren om op te ruimen?

Bedankt voor het lezen en tot de volgende,

Love Beauty Life Style

Liefs Joli…xxx

Volg je mij ook op blogloving?  Love Beauty Life Style

Email: LoveBeautyLifeStyle@gmail.com

Twitter: @Joli_7

Facebook: LoveBeautyLifeStyle

 

 

Geef een reactie

