Kracht Training voor Vrouwen. Met Training- en Voedingstips.

     Love Beauty Life Style

Positief afslanken wat betekent dat?

Ik heb het in een eerder artikel al eens gehad over krachttraining voor vrouwen en heb daar zeer veel positieve reacties op gehad.
Toch zijn er nog steeds een heleboel dames die niet de stap durven te maken van cardio naar krachttraining.

In dit artikel leg ik uit hoe je dat het beste kunt doen en weerleg de diverse kanten van krachttraining.
Ik zal er ook een basis schema bij voegen wat voor een ieder haalbaar is mocht je geen trainer op de sportschool hebben die je daarmee kunt helpen.

First of All:
Krachttraining is niet alleen voor mannen!
De tijd dat mannen de sportscholen domineerden is verleden tijd. Er is ruimte gemaakt voor de vrouwen. De vrouwen vullen deze ruimte met veel plezier in.
Tegenwoordig staan niet alleen de mannen aan het ijzer te hangen maar de vrouwen liften het ook met alle gemak op.
Ik vind het geweldig als er in een sportschool ook dames rondlopen die zeker niet onder doen van de heren die soms het nakijken hebben.
Van regelmatig en een goede krachttraining wordt je geen bodybuilder. Was het maar waar zeg! Heb je enig idee wat deze vrouwen moeten doorstaan om überhaupt zo’n lichaam te krijgen en te behouden? Buitenom dat deze dames meerderen keren per dag trainen speelt ook voeding een grote rol. Daar red jij het niet bij met je uurtje krachttraining hoor. So don’t worry.

Pink Fit Easy Kit Week 4 dag 2

Krachttraining en Cardio.
De krachttraining die wij doen op de gym is van een heel ander niveau. Er worden wel dezelfde oefeningen gedaan maar met hele andere gewichten en op een ander tempo en intensiteit.
Krachttraining zorgt ervoor dat een vrouw haar mooie rondingen kan accentueren en dat je vet kunt verbranden op een veel sneller tempo dan dat je ooit met cardio zult bereiken.
Ik zal niet zeggen dat Cardio niet goed voor je is want ik vind het zelf ook fijn (!) om te doen maar je zal nooit dat resultaat bereiken dan dat je met krachttraining kunt behalen in datzelfde uurtje.
Cardio is ideaal als je een goede conditie wilt opbouwen of als warming-up voor je krachttraining of voor een andere sport is het ook zeer goed.
Je ziet ook iedereen eerst aan de cardio voordat ze pas aan de apparaten gaan zitten maar ondertussen willen ze geen spieropbouw. Dan zou je die training moeten omdraaien. Eerst kracht en dan cardio. Want de eerste 15 minuten van je training is nodig om je lichaam op te warmen. Dus waarom zou je die aan cardio besteden als je geen spieropbouw wilt?
Een ideale work-out zou zijn:

  • 7 minuten opwarmen eventueel op de loopband/fiets.
  • 40 minuten krachttraining en
  • 25 minuten cardio op twee verschillende apparaten.

Zo zit je op je hoogste verbrandings-niveau. Een heel uur alleen maar cardio op hetzelfde tempo doet niet veel voor je lichaam. Je zweet wel wat maar binnen een paar keer is je lichaam daar ook weer aan gewend. Zet je lichaam aan het werk!
Wist je dat je vetverbranding na 1 uur cardio ongeveer 45 minuten doorgaat? In tegenstelling tot soms wel 43 uur na een krachttraining.
Zo zie je maar dat een uur krachttraining meer aan je vetverbranding doet dan een uur zwoegen op de loopband/fiets/crosstrainer/steps.
Het is namelijk ook zo dat op je spieren geen vet zit dus spieren zijn de ultieme vetverbranders.

Pink Fit Easy Kit Week 4 dag 2

Wat moet je doen voor een goede/gezonde spieropbouw en lifestyle want ik wil geen crash dieet.
Nee, crash diëten zijn compleet uit den boze. Ze zijn heel slecht voor je lichaam. Je valt in een korte tijd snel af maar omdat het zo moeilijk is om vol te houden zitten de kilo’s er gauw weer aan. Dat kan zeker op een andere manier.
Buitenom dat je lekker bezig bent in de sportschool, is het belangrijk dat je daar jouw lifestyle op aan past. Het zou zonde zijn als je goed getraind hebt om dan je honger te stillen bij de lokale snackbar.
Doe dat nou niet. Verban dat soort dingen uit je slechte routine en eet vers!
Verse groenten, eiwitten en fruit zijn onmisbaar in een goede en gezonde lifestyle.
Ik merk zelf dat als ik honger/trek heb dat ik alles kan eten wat maar voor handen ligt, dus neem ik mijn eigen gemaakte portie groenten mee. Want als ik het mee heb naar m’n werk dan eet ik dat natuurlijk ook op.
Salades of een vers gemaakte soep. Alles bereid ik van te voren klaar en zet het in bakjes klaar in de koelkast. Ready to go Food noem ik het.
Maar het allerbelangrijkste is… het werkt!

Pink Fit Easy Kit dag 3.een handje noten is ideaal als tussendoortje

Welke voeding kan ik tot me nemen?
Eiwitten is een heel belangrijk voedingsmiddel wat je spieropbouw bevordert. Je spieren teren hier op. Zorg dan ook voor voldoende inname.
Dat kan zijn door eieren (het eiwit daarvan) kipfilet (het liefst gerookte kip) of ander soort broodbeleg zoals hüttenkäse. Erg lekker met een beetje peper.
Je kunt hiermee eindeloos variëren. Eiwitten zijn belangrijk voor een spoedig herstel van je spieren en je zou zelfs voor het slapen gaan nog eiwitten kunnen nemen. Denk hierbij aan een eiwit shake of en portie magere kwark. Je spieren herstellen in je rust dus help je het allemaal een handje mee.
Ook noten zijn een goede aanvulling op je gezonde lifestyle. Kies dan geen studentenhaver maar ga liever voor de Pistache noten, hazelnoten of amandelen. Erg gezond en superlekker door je salade of gewoon als tussendoortje. <= Tip!
Zorg ervoor dat je vaker gaat eten op een dag. Liever 6x een kleine maaltijd dan 3x een grote waarbij je tussendoor gaat snacken..
Tip: Drink elke ochtend 600ml warm water met een uitgeperste citroen met wat cayennepeper. Dit bevordert de vetverbranding en zorgt ervoor dat je darmen in de ochtend op gang komen. Doe dit wel op de nuchtere maag. Ga er even voor zitten en drink het rustig op.

wpid-20130604_153526.jpgmijn verpakte voeding

Je zult al snel verschil merken in diverse dingen zoals, je kleding komt losser te zitten. Je vrienden en familie zien aan je dat je afvalt en willen weten hoe je dat toch doet. Je bent fitter, slaapt goed en je darmen zijn rustig.
Dit kan allemaal door een aantal kleine aanpassingen.
Houd er wel rekening mee.. het ene werkt niet zonder het ander.

Wil jij je meer richten op krachttraining en wil je een mooi gevormd figuur zonder slappe billen?
Richt je dan meer op deze onderstaande oefeningen en houd ze voor een periode van 6 tot 8 weken vol. Dan wordt het tijd voor andere oefeningen omdat na die periode je lichaam gewend is geraakt aan de oefeningen en zou je nieuwe moeten verzinnen om je spieren te triggeren.

Squaten.
Dit is toch wel naar mijn menig de ultieme oefening voor het vrouwelijk lichaam. Natuurlijk zijn er ook nog andere oefeningen die onmisbaar zijn maar deze staat met stip op 1!

Zorg voor een goede houding tijdens de squat oefening en zak diep door.

Kuiten.
Je kuiten kan je dagelijks trainen. Ga simpelweg op een trap staan en breng je hielen zo ver mogelijk naar beneden om vervolgens weer omhoog op je tenen te staan. Herhaal dit in snelheid en reps. Minimaal 20 per keer. En of je het gaat voelen branden!

Buik, abs.
Jaaa de buikspiertjes zijn ook belangrijk.
Het is de meest moeilijke spiergroep om te trainen maar voor iedereen wel de meest belangrijke. Mensen hebben liever hele dikke benen, armen of een onderkin dan dat ze een dikke buik hebben. Want dat maakt je slank. Pure onzin natuurlijk maar goed. Deze kun je zeker elke dag uitvoeren.
Ik kies voor de oefening met de bal. Een bal ter grootte van een skippybal. Je gaat er opzitten en pakt je balans. Dan breng je je bovenlichaam een stuk naar achteren zodat je de spanning voelt in je abs. Dan kom je rustig naar boven, tot de helft! En dan weer naar achteren. Dit herhaal je 3×30.
Burn Baby Burn!!

Let op! Dit zijn basisoefeningen wat iedereen zou kunnen doen. Raadpleeg de trainer op jouw sportschool voor een uitgebreid en aangepast trainingsschema.

Ik hoop dat ik je nu genoeg motivatie heb gegeven en dat je nu overtuigd bent dat krachttraining NODIG is, zeker voor vrouwen!

Dus hup! Trek je sportkleding een en ga naar de gym! Je zult zien dat het je een heerlijk gevoel geeft!

IT’S GYM TIME!!!

Bedankt voor het lezen en tot een volgende,

Love Beauty Life Style

Liefs Joli xxx…

Volg je mij ook op blogloving? LOVE BEAUTY LIFE STYLE

Email: LoveBeautyLifeStyle@gmail.com

Twitter: @Joli_7

FaceBook: LoveBeautyLifeStyle

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s