Zelf Koolhydraat-Arme Crackers Maken.

Love Beauty Life Style

De laatste periode heb ik mijn Lifestyle compleet over een andere boeg gegooid.
Ik las altijd al wel de etiketten van een product maar ik las ze op een totaal andere manier dan dat ik de laatste tijd doe.
Eerst las ik hoeveel suikers en vetten er in een product zaten want teveel suikers zijn niet goed en vetten heb ik al genoeg door mijn lichaam dus die had ik ook niet nodig. Dacht ik..
Ik nam wel met regelmaat , nootjes en kaas als tussendoor. Dan zijn de gezonde vetten.

Maar hoe lees ik nu de etiketten?
Ik lees hoeveel koolhydraten er in het product zitten. Zitten er meer dan 5gram koolhydraten in? Dan laat ik het product liggen.
Ik at tussen de middag altijd vezelcrackers maar tot mijn grote verbazing zitten daar in een pak tussen de 60 en de 75 gram koolhydraten in! WOW daar schrok ik van want je lichaam heeft niet meer dan 5 gram nodig om energie te leveren aan je lichaam, de rest wordt opgeslagen als een teveel aan suiker, vet dus!

wpid-20130627_134423-1.jpg

Per cracker krijg je 12 gram binnen. Ik eet er gemiddeld vier stuks, want ze zitten ook per vier verpakt. 4×12=48 gram koolhydraten. Alleen al door de crackers. Dan heb ik er nog niets op.
Dat kon en moest anders!

Ik heb een boek gekocht waarin hele leuke en makkelijk te maken recepten staan over wat je wel en niet mag eten.
Welke producten bevatten nu veel koolhydraten en wat kun je eten als een goede vervanger?
Ik kwam bij het recept…
Koolhydraat arme crackers met amandelmeel.

Ik heb ze gemaakt en ondertussen heb ik mijn eigen draai eraan gegeven en heb ik twee of drie verschillende die ik de hele week door lekker vers maak.

Hieronder het recept hoe ik het zelf maak.

wpid-20130627_135416.jpg5 eetlepels amandelmeel

wpid-20130627_135616.jpg2 eieren
1 eetlepel volle melk (minder koolhydraten dan magere melk)

wpid-20130627_135431.jpg2 eetlepels gebroken lijnzaad

wpid-20130627_135454.jpg1 eetlepel chiazaad

wpid-20130627_133542.jpgGeraspte Parmezaanse kaas

wpid-20130627_135541-1.jpgItaliaanse kruiden

Dit meng je allemaal in een kom en het moet goed uit smeerbaar zijn. Niet te droog en niet te nat.
Is het wat droog dan voeg je wat melk toe en is het te nat dan voeg je wat amandelmeel toe. De smaak veranderd daardoor niet.

Je smeert het uit op folie. Zorg ervoor dat het niet te dik is anders bakt het niet krokant genoeg.
Je kunt er eventueel inkepingen in maken in de vorm van een cracker. Meestal bak ik de hele substantie in het geheel en breek het daarna in stukken.

wpid-20130627_133640.jpg

De oven is voorverwarmt op 180 graden en je bakt de cracker 30 min. tot de bovenkant krokant is.
Na 30 min draai je de cracker om en dan bak je de cracker nog eens 10 tot 15 min af.

wpid-20130627_133818.jpg

wpid-20130627_133828.jpg

Even af laten koelen en in stukken breken en bewaren in een luchtdichte broodtrommel.

Heerlijk met smeerkaas (is ook erg koolhydraat arm) of lekker roomboter hmmmm…

Eet smakelijk!

Tip:

Lees goed de etiketten. Natuurlijk mag je nog wel koolhydraten eten maar beperk de inname. Eet niet de gehele dag door teveel koolhydraten. Het geeft je geen verzadigd gevoel waardoor je steeds blijft eten.

Eet meer eiwitten en je zult merken dat je sneller en lang vol zit. Geen snaai momenten meer en als je geen honger hebt, eet dan ook niet.

Je kunt eindeloos variëren met allerlei leuke en mooie ingrediënten.

wpid-20130627_135647-1.jpgMijn gezonde lade met koolhydraat arme producten en raw foods.

Ben jij ook gek op gezonde voeding en een goede lifestyle? Wat zijn jouw ideeën en recepten?

Heb je nog vragen over voeding en over koolhydraten? Laat een comment achter, misschien schrijf ik er wel een uitgebreid artikel over.

Bedankt voor het lezen en tot een volgende,

Love Beauty Life Style

Liefs Joli xxx…

Volg je mij ook op blogloving? LOVE BEAUTY LIFE STYLE

Email: LoveBeautyLifeStyle@gmail.com

Twitter: @Joli_7

FaceBook: LoveBeautyLifeStyle

Het recept is oorspronkelijk afkomstig uit het boek:  Grip op koolhydraten, Kookboek 1.

Geef een reactie

