Raw Organic Hemp Protein Powder

Raw Organic Hemp Protein Powder.

wpid-IMG-20130713-WA0001.jpg
Zoals jullie ondertussen al wel weten ben ik een groot fan van het ontdekken van nieuwe Raw en Super Foods.
Ik vind het erg belangrijk om mijn lichaam gezond te houden en door alle bestrijdingsmiddelen die steeds meer op producten gebruikt worden neig ik steeds meer richting het biologische food. Ook wel Raw Foods.

Nu heb ik laatst een product ontvangen wat ik wel kende maar niet in deze vorm.
Ik had al wel ervaring met Hennepzaad en ik gebruikte dat bijna dagelijks door mijn smoothie. Een lekkere notensmaak gaf het aan mijn smoothie.
Hennepzaad is een echte eiwitbron en rijk aan omega 3 en 6 in de juiste verhoudingen.

wpid-IMG-20130713-WA0000.jpg

Gepelde HennepZaad

Nu heb ik kennis mogen maken met Hemp Protein Powder. Hennep Proteïne Poeder in onze taal.
Het grote verschil is dat deze vorm gemalen is. Wat weer geschikt is voor mensen met een intolerantie voor lactose en gluten én het is een geschikt voedingsmiddel voor mensen met diabetes.

wpid-IMG-20130713-WA0002.jpg

De gemalen Hennep

Gezonde inhoudsstoffen van gemalen hennepzaad proteïne poeder:
Hennep is één van de weinige voedingsmiddelen die in alle aminozuren (ook de onmisbare die het lichaam niet zelf kan aanmaken) voorziet die je nodig hebt in je voeding.
Hennepzaad helpt bij de aanvulling van antioxidanten (Antioxidanten zijn belangrijke stoffen voor een gezonde stofwisseling van het lichaam en zijn in alle cellen aan te treffen) en bevat vele mineralen en vitaminen. Denk aan ijzer, calcium, fosfor, magnesium, zink en koper.
Henneppoeder is ook een prima bron van chlorofyl en is een bekende bron van voedingsvezels.
Chlorofyl = een pigmentstof die in de cellen van groene planten en gras ligt opgeslagen en die het z’n groene kleur geeft.

wpid-IMG-20130713-WA0003.jpg

Dat is nu de reden waarom ik mij bezig hou met deze voeding. Behalve dat het heel erg goed voor je lichaam is, is het ook ontzettend interessant om te lezen en te weten welke Raw food jij nodig hebt als je je bijvoorbeeld slap en futloos voelt.
Heb je last van hoofdpijnen? Kijk even wat een Raw food voor je kan doen. Je zult versteld staan van de resultaten.

wpid-IMG-20130713-WA0005.jpg

Ook ik zoek alles op en zo kom ik steeds meer te weten.
Ik heb een bron die heel veel weet en mij deze producten overhandigd om te proberen. Waar ik natuurlijk erg blij mee ben.
Zo blijf ik op de hoogte van alle nieuwtjes op Raw en Super food gebied en kan ik ze testen en dat breng ik weer over op mijn lezers en lezeressen.

Heel toevallig was mijn Hennep zaad op dus kon ik gelijk overgaan op deze versie.

Hoe gebruik je het?
1 schepje ( 20 tot 30 gr) oplossen in water (altijd het beste) een smoothie of je yoghurt of kwark.
Gebruik het één tot twee maal per dag. Dit is naar eigen behoefte uiteraard.
Je kunt het ook koken en dan gebruiken.

Let op! Dit is geen maaltijdvervanger. Het zijn aanvullingen op je dagelijkse voeding.

wpid-IMG-20130713-WA0004.jpg

Ik ben er nu een paar dagen mee bezig en het is, eerlijk gezegd, heel apart.
Het smaakt naar doperwten en laat ik nou net niet van doperwten houden, maar goed. Ik los het op in een glas water en meng het even heel goed want alles zakt ontzettend snel naar de bodem en dan drink ik het in één teug op.
Je kan het maar binnen hebben toch?

wpid-IMG-20130713-WA0006.jpg

Dit gebeurd er als je het ongeveer 1 minuut laat staan. Snel he?

Het is dus de bedoeling dat je het gelijk opdrinkt en niet eerst meeneemt in kant en klare vorm. Zoals jullie misschien wel weten is dat elke vorm van eiwitten na een bepaalde tijd vervliegt en dan is er dus weinig over van de werking. Dus, maken en gelijk opdrinken.

Er komt binnenkort weer een nieuwe Raw food aan waar in ontzettend enthousiast over ben. Ik kan er nu helaas nog niets over vertellen.

Hou LoveBeautyLifeStyle in de gaten om te weten te komen wat het is *wink*

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Raw en Super Food.

Bedankt voor het lezen en tot een volgende,

Love Beauty Life Style

Liefs, Joli…xxx

Facebook: LoveBeautyLifeStyle

Bloglovin: LoveBeautyLifeStyle

Twitter: @Joli_7

 

 

Bron: Gekruid.nl

Geef een reactie

