Maybelline FIT Me Foundation & Compact Powder

De zoekactie naar de perfecte foundation zal wel nooit ten einde komen.
Dan weer de juiste structuur maar niet de juiste kleur of andersom. Ooit heb ik wel een foundation gevonden die tegen het perfecte aanlag maar de prijs was dan weer zo belachelijk hoog.
Want dat speelt natuurlijk ook een grote rol Wat wil en kan je uitgeven voor een foundation?

???

Graag ga ik op zoek bij de drugstore naar een foundation die bij mij past. Zo was ik nu bij de foundation van Maybelline gekomen.
Deze foundation had ik al meerdere keren in mijn handen gehad maar steeds twijfelde ik omdat ik toch koos voor een ander merk.
Nu zijn er zo vaak aanbiedingen in de drogisterijen dat het natuurlijk erg verleidelijk is om wat diverse merken uit te proberen die je misschien eerst te duur vond. Want €15,- voor een foundation kan erg hoog zijn als je niet veel te besteden hebt.
Ik nam de FIT Me Foundation en de Compact poeder van Maybelline mee om nu eens te testen hoe deze foundation bevalt.

wpid-IMG-20130714-WA0007.jpg

Maybelline FIT Me heeft een mooie lijn uitgebracht met een aantal verschillende kleuren.
Er zijn totaal twaalf kleuren te verkrijgen die in drie series zijn verdeeld.
Series 100, zijn bedoeld voor de lichte huid
Series 200, zijn bedoeld voor de medium huid
Series 300, zijn bedoeld voor de donkere huid
Koop je kleur 250 van foundation dan zou in de Maybelline theorie ook kleur 250 compact poeder matchen.
Hier was ik het zelf niet helemaal mee eens en ik heb twee verschillende serie nummers genomen.
Waarom? Omdat de poeder zoveel lichter leek in de kleur 250. Ik vond zelfs de kleur 315 al heel erg licht ogen.

wpid-IMG-20130720-WA0010.jpg

Maybelline FIT ME foundation:
Van de foundation heb ik dus de kleur 250 en van de compact poeder kleur 315.
De foundation is wel net een tintje te licht voor mij maar ik kan het wel hebben. Maar de compact poeder, kleur 315, is ook nog te licht voor mij. Ik zou dus van beiden een tintje donkerder kunnen hebben.
Nu dat mijn huid wat bruiner is wegens de zon zal ik deze kleur 250 een beetje kunnen mengen met een iets donkere kleur foundation, dan is de kleur perfect. Eigenlijk zou je wel dezelfde foundation moten gebruiken als de foundation goed op je huid aansluit. Hoeft natuurlijk niet maar je gebruikt dan wel twee verschillende structuren en dat kan een apart effect geven.
De FIT Me foundation zou heel goed op de wat drogere huid passen. Nu heb ik geen droge huid maar ik was wel nieuwsgierig hoe deze op mijn huid zou passen.

wpid-IMG-20130720-WA0014.jpg
De FIT Me foundation is wel iets wat dun en met twee kleine pompjes kun je makkelijk je hele gezicht doen.
Toch is deze foundation wel heel bijzonder, je ziet dat de structuur zich goed op de huid plaatst.
Natuurlijk kan een foundation zich niet aan een huid aanpassen, een foundation kan niet denken. Oké, nu heb ik een normale huid en nu een gecombineerde. Dat is onzin maar een foundation kan zich wel goed op je huid aansluiten. In dat geval betekend het eigenlijk dat je een foundation hebt gevonden die goed bij je huid past.
Dat doet deze foundation wel op mijn huid. Het ‘ligt’ er niet op. De foundation is licht dekkend en je kan de dekking ook nog verder opbouwen.

wpid-IMG-20130720-WA0013.jpg
Aangezien ik op mijn huid last heb van hyperpigmentatie is een dekkende maar naturelle foundation voor mij belangrijk en dat staat ook het mooiste.
De kleur is niet cakey en ook al is het net iets te licht, het valt niet op.
Ik kan een beetje smokkelen met wat bronzer en dan valt er niets meer te zien.
De foundationverpakking oogt wel luxe. Het flesje is van glas met een goede stevige zwarte dop erop en vanwege het pompje is het ook nog eens hygiënisch. Geen geklieder dat er nog product uit je tube loopt (vanwege de dunne structuur) maar het is netjes en goed neer te zetten in de badkamer of op je kaptafel.
Ik vind het een fijne foundation en ik zal binnenkort ook de donkere versie er nog wel van halen.
Prijs: €13,99

wpid-IMG-20130714-WA0008.jpg

De FIT Me Compact poeder:
Mooie verpakking net als de FIT Me foundation. Mooi stevig doosje met onder de poeder een extra doosje met spiegeltje en een dons sponsje. Het oogt wel heel luxe.
Over deze poeder ben ik niet heel enthousiast. Aangezien ik toch een donkerde kleur heb genomen dan de foundation, is deze poeder nog wat licht. Ik vind de finish er een beetje op mijn huid liggen waar ik helemaal niet van hou.

wpid-IMG-20130720-WA0011.jpg

Wat zegt Maybelline over de werking van deze poeder?
Het zou een flawless effect moeten geven. Dat betekend dus eigenlijk dat je geen oneffenheden meer zou moeten zien.
Het is de meest naturelle en dekkende poeder van Maybelline. Okay, dat is persoonlijk of je dat fijn of goed vindt.
De poeder blend heel zacht en gelijkwaardig
Laat je huid ademen.

Dit is mijn mening:
Hoe kan ik het goed uitleggen, de FIT Me poeder is dekkend, zacht en mat (daar heeft Maybelline gelijk in) maar verdwijnt ook weer heel snel. Wat overblijft is een poeder wat op je huid blijft liggen. De FIT Me poeder is wel dekkend maar een poeder hoeft voor mij niet dekkend te zijn. Daar zorgt mijn foundation wel voor. Eigenlijk heeft deze poeder voor mij geen functie.

wpid-IMG-20130720-WA0012.jpg

Van een poeder verwacht ik dat het een mooie finish geeft aan mijn huid en niet dat je ziet dat je poeder gebruikt hebt.
Dat vind ik wel van deze poeder. Het match totaal niet en ik vind het zelfs een beetje cakey worden. De poeder gaat in de lijntjes zitten wat ik zelfs al merk na het maken van de swatch op mijn arm.
In de plooien van mijn vinger blijft de poeder zitten, ik krijg het zelfs niet weggeveegd.
Nee dit is niet mijn poeder. Helaas.
Prijs: €13,99

De Maybelline FIT Me collectie is in de drogisterij verkrijgbaar en hou de aanbiedingen in de gaten want je Maybelline is regelmatig met 50% korting te verkrijgen.
Misschien dat het je dan wel over de streep trekt om deze foundation of poeder te halen.

Ik ben nog wel heel benieuwd naar de concealer. Die staat op mijn wishlist.

Wat is jouw ervaring met deze lijn van Maybelline?

Bedankt voor het lezen en tot een volgende,

Love Beauty Life Style

Liefs, Joli..xxx

Volg je mij ook op bloglovin? LoveBeautyLifeStyle

Facebook: LoveBeautyLifeStyle
Twitter: @Joli_7

Geef een reactie

