Real Techniques Brushes. Eerste Indruk.

Omdat het bijna mijn verjaardag is mocht ik een leuk cadeautje uitzoeken. Het was niet moeilijk om een besluit te maken wat ik graag wilde. Ik wilde Real Techniques Brushes.
Na wat onderzoek, het lezen van reviews en het bekijken van diverse filmpjes heb ik een keuze kunnen maken.
Kijken jullie mee welke brushes ik gekregen heb?

wpid-20130724_193648-1.jpg

Ik heb totaal twee sets en zes losse kwasten uitgekozen Dat maakt een totaal van dertien nieuwe kwasten! #Smile!

De Real Techniques Brushes zijn in vier kleuren handvaten verdeeld:
Oranje: Voor de basis. Foundation, concealer, minerale make-up en poeder.
Roze: Voor de finish. Denk aan blush, contouren, highlighter en eventueel concealer.
Paars: Voor je ogen.
Wit: Limited Edition:

Dit betekent niet dat je de kwasten alleen voor die doeleinden moet gebruiken. Een setting brush voor je ogen kan ook heel goed werken om een concealer aan te brengen. Of een lipkwastje kun je ook voor je wenkbrauwen gebruiken of om je binnenste ooghoeken op te lichten. Wees creatief en haal het uiterste uit deze brushes!

wpid-20130718_134047.jpg

De kwasten worden geleverd in aparte doosjes waar heel duidelijk op staat waarvoor je de kwast het beste kunt gebruiken en de website waar je eventueel de tutorials van Sam Chapman kunt bekijken. Ik vind dit al echt een pluspunt. Je ziet dat de kwasten zorgvuldig zijn ingepakt. Top!

De kwasten zijn erg licht en liggen fijn in de hand. De grote kwasten kun je zelfs rechtop zetten. Leuk detail.

wpid-20130724_193229.jpg

* Core Collection:
Over deze set hoefde ik totaal niet te twijfelen. De set bestaat uit vier kwasten:
– Pointed Foundation Brush
– Contour Brush
– Detailer Brush
– Buffing Brush
Van deze set zijn er twee favorieten. Dat zijn de Buffing en de Contour Brush. Ik gebruik niet zo snel een foundation kwast. Voor mijn foundation gebruikte ik tot nu toe altijd mijn vingers. Maar ook daar heb ik een andere kwast voor gehaald.
De Buffing Brush werkt ook heel goed om liquid foundation op te brengen. Je foundation komt echt flawless op je gezicht.
De andere twee kwasten heb ik nog niet getest, dat ga ik zeker nog doen.
Dit is een hele fijne set.
Deze set kwam in een tasje, die je bijvoorbeeld als reistasje kunt gebruiken, om je kwasten te laten drogen, je favorieten kwasten neer te zetten of je kunt het tasje ook gewoon heel leuk op je kaptafel zetten. Erg leuk gedaan.

wpid-20130724_193248.jpg

* Duo Fiber Limited Edition Set:
Deze kwasten set wilde ik ook heel graag omdat het een limited edition betreft en daar zitten heel vaak goede kwasten in die je na een tijd niet meer kunt bestellen.
– Duo Fiber Face Brush
– Duo Fiber Contour Brush
– Duo Fiber Eye Brush
Deze set heb ik nog niet getest maar de Face Brush schijnt ook heel goed te werken voor je foundation.
Wat ik ook leuk vond is dat het handvat een witte kleur heeft (wit is eigenlijk geen kleur) en ik vond dat wel chique staan. Ik heb alleen één puntje van kritiek, duo fiber betekent twee verschillende soorten haren, alleen zijn deze haren alleen synthetisch. Geen sprake van een Duo dus..?
Deze set had geen meegeleverd tasje, terwijl alle andere sets dat wel hebben. Jammer.

wpid-20130724_193420.jpgZo kun je goed zien hoe mega groot deze kwast is.

Oranje:
* Powder Brush:
Wat een grote kwast zeg en zo zacht. Ik had veel goeds over de kwast gelezen.
De kwast is perfect voor je bronzer of om je gezicht af te poederen. Omdat de brush zo groot is kun je deze kwast ook heel goed voor je lichaam gebruiken.

wpid-20130724_193332.jpg

* Expert Face Brush. (2x)
Deze kwast heb ik bewust twee keer aangeschaft omdat de kwast heel goed te gebruiken is voor allerlei soorten foundation maar ook heel goed is voor je Blush, bronzer ect. En ik dacht, als ik nou net met de kwast foundation gebruikt heb, dan kan ik de kwast niet meer voor een Blush of om te shapen gebruiken. Dus besloot ik er twee te kopen. Eén voor foundation en één voor andere make-up klusjes.
Misschien is het wat voorbarig maar tot nu toe is dit mijn favoriete kwast.
De haren staat zo dicht en stevig op elkaar dat het heel goed je product opneemt. Foundation opbrengen is een super makkelijk klusje geworden.

wpid-20130724_193524-1.jpg

Paars:
* Shading Brush
Dit is de enige kwast die ik voor mijn ogen heb gekozen. Alle anderen zijn voor het gezicht en voor de basis. Ik had laatst al goede kwasten aangeschaft voor de ogen dus ik had geen nieuwe nodig en ik was ook niet echt heel enthousiast wat betreft de oogkwasten. Dat is ook de reden waarom ik de starter-set niet heb aangeschaft. Van de vijf kwasten zitten er twee bij die echt bruikbaar zijn en die heb ik toevallig al in mijn stash zitten. Deze had ik dus niet nodig.

wpid-20130724_193435.jpg
Roze:
* Blush Brush:
De naam zegt het al: Blush Brush. Heel geschikt voor je Blush of shape aan te brengen. De kwast is mooi rond afgesneden waardoor je precies kan werken op de plek waar jij wat kleur wilt aanbrengen. Ook deze kwast is zacht en vol met haren.

wpid-20130724_193447.jpg

* Setting Brush:
Met deze kwast kun je contouren, blenden of highlighter aanbrengen. De kwast is echter te groot om oog make-up mee aan te brengen. Ook dit is een veelzijdige kwast.

Ik ben echt zo blij als een kind met een grote zak snoep! Deze kwasten zullen vaak voorbij komen in verschillende reviews en ook zal ik ze uitgebreid voorbij laten komen want een review verdienen deze kwasten zeker wel.

Happy B-Day to ME!!

wpid-20130724_193812.jpg

Ik heb de kwasten bij www.Iherb.com aangeschaft omdat het inclusief shipping toch wat euro’s scheelde. Nadeeltje is wel dat je alleen met creditcard kunt betalen.

Kijk op www.RealTechniques.com voor alle brushes en filmpjes hoe je ze kunt gebruiken. Of kijk op het youtube kanaal van Sam Chapman en Pixiwoo.

Ben jij bekend met de Real Techniques Brushes van Sam Chapman? En heb jij ook een favoriet? Let me know!

Bedankt voor het lezen en tot een volgende,

Love Beauty Life Style

Liefs, Joli

Volg je mij ook op Bloglovin? LoveBeautyLifeStyle

Facebook: LoveBeautyLifeStyle
Twitter: @Joli_7

Geef een reactie

