Dagelijkse Make-Up Routine. Stap voor Stap.

Iedereen heeft wel een look die je vaker draagt dan andere looks.
Zo heb ik een routine die niet heel veel verschilt per dag. Als ik iets verander dan is het meestal mijn oogmake-up maar de basis blijft meestal altijd hetzelfde.
Kijk je even mee in foto’s wat mijn dagelijkse make-up routine is?

Nadat ik mijn gezicht heb gereinigd begin ik aan mijn dagelijkse verzorging:

wpid-20130813_135246.jpgIk ben erg enthousiast over deze lijn van Olaz. De regenerist. Het zijn hele fijne producten en nu test ik de dag verzorging en die bevalt tot nu toe goed.
Let wel op dat je geen crème in de buurt van je ogen laat want het irriteert enorm. (believe me.. i know!) Ik gebruik gewoon een oog crème. (niet afgebeeld)

Na mijn huidverzorging breng ik een primer aan:

wpid-20130813_135419.jpgDeze twee primers gebruik ik het meeste. Beiden vind ik fijn in gebruik en mijn make-up blijft de hele dag op zijn plaats.

wpid-20130813_135856.jpgEen primer is een soort siliconensubstantie. Je hebt ze ook zonder de siliconen maar ik vind het wel prettig werken.

Ik laat de primer een minuut of 3 even intrekken. Ondertussen pak ik de producten bij elkaar die ik verder ga gebruiken.

Als de primer goed is ingetrokken breng ik mijn foundation aan. Ook daar heb een paar favorieten in:

wpid-20130813_140014.jpgMaybelline FITME foundation in de kleuren 250 met 315 gemengd is op dit moment de perfecte kleur voor mij. Straks als het weer wat frisser buiten wordt dan zal alleen kleur 250 wel goed bij mijn huid passen.

Garnier BBCrème voor medium skin vind ik ook prettig en deze pak ik als ik lekker snel klaar wil zijn.

wpid-20130813_140103.jpgIk breng mijn foundation op verschillende manieren aan op mijn huid. Of met mijn vingers of met goede kwasten!

wpid-20130813_140348.jpgTwee van mijn favoriete kwasten om foundation mee aan te brengen: De buffer brush en de expert face brush van Real Techniques. Beiden werken ontzettend fijn en de foundation wordt mooi door mijn huid opgenomen en verdeeld.

Na de foundation poeder ik alles even netjes af zodat mijn gezicht wat matter wordt en ik daarna bronzer kan opbrengen:

wpid-20130813_140542.jpgDrie fijne poeders. Vandaag kies ik er één (uiteraard)

wpid-20130813_140651.jpgIk ga vandaag voor Essence All About Matt! fixing poeder en die breng ik aan met een poeder kwast. Die zijn lekker groot zodat ik in vier bewegingen klaar ben. Tik eerst even wat poeder in het dekseltje, zo kun je het beter doseren.

TIP: Let wel op dat je de poeder niet tegen de richting in van je haartjes opbrengt, zo kun je de poeder goed zien zitten. Ga altijd na het poederen met je kwast over je gezicht om de haartjes weer goed te leggen. Niemand houdt van die pannenkoeken gezichten.
Dit doe je ook nadat je de bronzer hebt aangebracht.

Dan gaan we shapen:

wpid-20130813_140913.jpgEen shape is voor ieder gezicht weer anders. Ik shape mijn jukbeenderen mijn nek en hals. Soms ook mijn neus maar daar heb ik niet elke dag tijd voor en het is ook niet nodig.

Shapen doe je om schaduw aan te brengen op delen van je gezicht die je naar de achtergrond wilt brengen en met een highlighter accentueer je punten van je gezicht die je naar voren wilt brengen.
Kijk daarom goed naar je gezicht en bedenk waar jij schaduw wilt aanbrengen.
Meestal breng je een schaduw aan op je wangen. Tuit je lippen en dan zie je al een schaduwbaan tevoorschijn komen. Daar kan je natuurlijk enorm goed mee spelen want dat is al een natuurlijke schaduw. Breng daarna een blush daarboven en daarboven een highlighter en je gezicht heeft een shape!

wpid-20130813_140802.jpgAls je de shape gezet hebt dan breng je bronzer aan. Ik blend mijn shape met de bronzer. Let op!! Ik heb bij deze stap nog geen blush en highlighter aangebracht.

Ook voor de bronzer gebruik ik een poeder kwast.
De bronzer verdeel ik doormiddel van een ‘drie’ te maken op mijn gezicht. Je begint boven en maakt een halve cirkel richting je jukbeenderen (waar de shape lijn zit) vanuit daar maak je weer een halve cirkel naar je kaaklijn. Zo houdt je de bronzer mooi verdeeld en zo creëer je die highlighter vlakken. Om het maar even zo te zeggen. Ik vind zelf bronzer over het hele gezicht niet mooi staan. Het is zo onnatuurlijk.
Voor de blush gebruik ik graag een kwast die wat preciezer werkt:

wpid-20130813_141222.jpgIk baal echt als een stekker. Ik heb mijn mooiste blush laten vallen. Die kan ik niet meer meenemen helaas.

wpid-20130813_141300.jpgDeze kwast is een blush brush. Ideaal voor blush en highlighter aan te brengen. De vorm loopt iets puntig waardoor je wat preciezer kan werken.

Na de blush controleer ik alles nog even voordat ik verder ga met mijn oog make-up.

Het is namelijk erg belangrijk dat je basis erg mooi en flawless op je gezicht zit. Je kunt als je een dagje weggaat altijd nog wat poeder meenemen om je make-up bij te werken wanner het nodig is.
Door deze basis ziet mijn gezicht en fris en stralend uit. Mijn oneffenheden zijn weggewerkt en ik kan wel zeggen dat ik me wel wat zekerder voel met make-up op. Ik ga ook heel makkelijk zonder make-up de deur uit hoor. Om even een boodschap te halen bijvoorbeeld maar ik vind het zelf ten eerste erg leuk om te doen en ten tweede mag je er wel leuk uit zien toch?
Ik heb wat foto’s genomen van mijn full face na de complete make-up. (het artikel werd een beetje lang dus ik heb het wat ingekort)
In een volgend artikel laat ik zien hoe ik een dagelijkse oog make-up routine doe. Ook met behulp van lekker veel foto’s.

wpid-IMG_20130814_120101.jpgHier zie je duidelijk de shape op mijn neus. Op buitenste gedeeltes zijn een schaduw aangebracht en op het middelste gedeelte van mijn neus heb ik een highlighter aangebracht.

wpid-C360_2013-08-13-14-38-56-421.jpg(Wat kijk ik weer serieus) Maar goed. Ook hier zie je duidelijk de shape met lichtjes de blush. Ook zie je de shape bij mijn kaaklijn.

Deze routine doe ik dus elke dag. Ongeacht wat mijn oogmake-up is. Mijn basis blijft hetzelfde totdat ik weer iets heb gevonden wat ik dan weer leuker of beter vind passen.

Nog 1 kleine tip: Investeer in goed kwasten. Je merkt echt het verschil wanneer je een goed kwast hebt voor je make-up. Het zorgt ervoor dat alle make-up die je gebruikt (al is het budget) er waanzinnig goed uit laat zien. Kijk op je gemak eens rond op andere beautyblogs, zo kom je precies te weten wat bij jou past. Succes!

wpid-C360_2013-08-13-14-44-32-806.jpgEen kleine sneek peek met de producten die ik in totaliteit gebruikt heb.

Heb jij een dagelijkse routine of doe je elke dag weer iets anders met je make-up? Let me know!

Bedankt voor het lezen en tot een volgende,

Love Beauty Life Style

Liefs, Joli

Volg je mij ook op Bloglovin? LoveBeautyLifeStyle

Facebook: LoveBeautyLifeStyle

Twitter: @Joli_7

Geef een reactie

