Hoe maak ik nou het beste mijn kwasten schoon? Ik test twee kwastenreinigers, babyshampoo en een heerlijke showergel.

IMG_0233

Het is één van die klusjes die ik met regelmaat uitstel totdat ik MOET.
Eigenlijk heel gek want ik heb er geen hekel aan en ik ben altijd gelukkig als mijn kwasten schoon zijn en lekker ruiken. Dus vandaag ga ik mijn kwasten maar weer eens een sopje geven.
Kijk je even mee?

IMG_0234Alles op een rijtje wat gedaan moet worden.

Meestal maak ik mijn kwasten schoon met een sopje van babyshampoo of met een andere lekkere geurende douchegel of shampoo. Ik had nog twee kwastenreinigers liggen. Laat ik die maar gelijk even proberen.

IMG_0235v.l.n.r.: Kruidvat kwastenreiniger, Hema kwastenreiniger, babyshampoo, Rituals showergel.

IMG_0243diverse Rituals showergel en cream bath

Rituals is natuurlijk een stuk duurder dan een huismerk babyshampoo. Ik vind de geur heerlijk van Rituals en ik gebruik de showergel dan ook alleen voor de grote gezichtskwasten.

IMG_0237Als eerste begin ik met de kwastenreiniger van Kruidvat. Ik heb wat keukenpapier neergelegd en ik sprenkel de reiniger op het papier. Daarna ga ik met de kwast daar doorheen. Laten we het proberen:

IMG_0236Zo vies is mijn kwast.

IMG_0238Met de kwast door de reiniger.

IMG_0239Er komt wel wat vanaf. Laten we nu even Hema kwastenreiniger proberen.

IMG_0240Ik doe het nu even iets anders. Ik sprenkel wat kwastenreiniger op mijn kwast en ga daarna over het doekje heen en weer.

IMG_0241Ook hier komt nog vanaf maar om nu nog meer te make-up verwijderen heb ik eigenlijk een nieuw schoon doekje nodig.

IMG_0242

Links Kruidvat met een vies papiertje en rechts Hema met ook een vies papiertje en mijn kwast is nog steeds niet schoon. Ook is mijn keukenblad nat geworden dus zou ik er eigenlijk een handdoek onder moeten plaatsten.

Dat kan echt anders.

Optie 1:

IMG_0244Een beetje babyshampoo in je hand en je kwast daar in soppen.

IMG_0245Het schuimt bij deze kwast niet zo heel erg maar het wordt wel schoon.

Optie 2:

IMG_0246Je favoriete showergel of shampoo in je hand.

IMG_0247Oh, wat een schuim. Nu heb ik eindelijk het gevoel dat mijn kwast schoon wordt en het ruikt zo lekker!

IMG_0249Vier kwasten tegelijkertijd bespaart je op je showergel.

Vindt je het echt heel zonde om je beste showergel of shampoo hiervoor te gebruiken maar je vind de geur zo lekker?

Tip:

IMG_0250Doe een klein beetje in een schaaltje. Je kunt hier heel veel kwasten mee schoonmaken. Je dompelt je kwast een klein beetje in de showergel en doordat het zo schuimt heb je helemaal niet veel nodig. Zo bespaar je op je showergel en kun je toch schoonmaken met je favo geur.

IMG_0248Most important: SCHOON!

Nu rest alleen nog de laatste test: Is alles wel echt zo goed schoon geworden? Laten we dat nou eens proberen met de kwastenreiniger. Ik probeer de reiniger gewoon aan het einde, misschien dat dat wel werkt?  Met een schoon keukerol velletje kan ik goed kijken of er nog make-up resten vanaf komen.

IMG_0253Ja, daar was ik al een beetje bang voor. De opening van de kwastenreiniger van Hema is vrij groot en zo kwam er dus veel te veel op mijn velletje. Dit vind ik nu meer een verspilling van product dan mijn dure showergel.

Goed, de test:

IMG_0254Ja! Hier komt nog een klein beetje make-up vanaf. Niet goed schoongemaakt dus.

IMG_0255De o-zo-vieze kwast is helemaal schoon geworden.

Conclusie: Ik ben zelf niet heel enthousiast over de kwastenreiniger omdat er meer rommel en onhandigheid bij komt kijken dan als je gewoon een sopje maakt en daar je kwast doorheen haalt.

De kwastenreiniger als laatste gebruiken voor een laatste test kun je natuurlijk heel goed doen, alleen ik zal dat niet gebruiken. Het is nog steeds teveel werk en het geeft een rommel.
als ik klaar ben met het sopje dan doe ik de kwasten op een droge doek en laat ze goed drogen en ik heb verder geen rommel in mijn badkamer (keuken in dit geval)

Ik ga dus voor het sopje en je kunt zelf bepalen met welke shampoo of showergel (een zachte versie) jij je kwasten reinigt.

IMG_0256[1]Ze liggen iets verhoogd in de zon te drogen.

Hoe maak jij het liefste je kwasten schoon?

Bedankt voor het lezen en tot een volgende:

Love Beauty Life Style

 

Groetjes Joli

 

Geef een reactie

