Review: John Frieda Frizz-Ease Secret Agent Perfecting Crème

John Frieda Frizz-Ease Secret Agent Perfecting Crème.

IMG_0273

Een tijdje geleden had ik deze tube aangeschaft en vond het wel eens tijd om te proberen. Ik heb het product nog niet eerder getest dus ik ben zelf ook erg benieuwd naar het resultaat.

IMG_0274

Het product beloofd dat het je haar onmiddellijk glad maakt en dat het droge en pluizige punten corrigeert. Het product vult de natuurlijke oliën van het haar aan die verdwijnen tijdens het föhnen en dagelijkse stylen. De crème camoufleert imperfecties door doffe haren en verzwakte gespleten punten weer glad te maken. Herstelt onmiddellijk de vochtbalans van dof en verzwakt haar en bevat een uv-filter.
Dit product breng je aan op droog haar en kan indien nodig herhaalt worden. Makkelijk mee te nemen als je een dagje ertussenuit gaat, naar het strand bijvoorbeeld.

 IMG_0269

Mijn haar is vrijwel altijd pluizig. Ik heb een hele lange tijd een dip dye gehad en daar heeft mijn haar zeker een opdonder van gekregen. Nu ben ik afgelopen week naar de kapper geweest en heb mijn punten afgeknipt en ik heb mijn haar weer donker laten verven.
Toch heb ik nog last van droogheid, vooral in de punten. Een product wat mijn haar glad maakt is waar ik naar op zoek ben.
Even kijken wat er voor ingrediënten inzitten.

IMG_0275

Een ingrediëntenlijst is lastig te lezen maar als je nou naar de eerste vier ingrediënten kijkt dan weet je meestal al wel wat er inzit. De grootste hoeveelheden van een product staan namelijk altijd bovenaan de lijst.
In dit product zit veel:
Aqua = water
Propylene Glycol = dat zijn zeer werkzame ingrediënten die in lichte mate de huidvochtigheid verhogen en andere werkstoffen helpen de huid binnen te dringen. Met andere woorden: Dit houdt het vocht vast.
Persea Gratissima Oil = Avocado olie wat er voor zorgt dat het je haar niet uitdroogt.
Phenyl Trimethicone = een siliconen product

Mocht je dus niet van siliconen houden of je kunt er niet tegen dan is dit geen geschikt product voor jou. Je merkt ook met het gebruiken van de crème dat het siliconen bevat. Het is een ingrediënt wat ontzettend vaak in cosmetica wordt verwerkt en je zou eigenlijk moeten zoeken naar producten die geen siliconen bevatten.

IMG_0276

Ik neem wat product op mijn hand en verdeel het luchtig in mijn haar. Doe dit echt alleen op je punten want anders krijg je zo’n vettig prakje bovenop je hoofd.
Ga je een strakke staart maken, dan kun je dit product gebruiken om alles mooi glad naar achteren te brengen.

Omdat je het op droog haar moet aanbrengen is het wel van belang dat je je haar styled.
Gebruik hiervoor een stijltang of een föhn. Ik gebruik vandaag even de föhn en een borstel en polijst mijn haar als het ware met de borstel.

Het droogt vrij snel op maar ik heb toch voldoende tijd om mijn haar in model te krijgen.

Het resultaat:

IMG_0272Mooi glad. Het voelt wel iets vettig aan. Misschien dat dit later minder wordt.

wpid-20130825_125957-1.jpgZo zie je de lagen ook goed in m’n haar.

wpid-Collage-2013-08-25-14_14_26.png

Ik ben niet heel enthousiast over dit product dit komt eigenlijk meer doordat ik vind dat een echte olie een beter en langer resultaat geeft dan deze crème.

Nadeeltjes:

Bij net teveel gebruik wordt het gauw te vet. Het is even proberen hoeveel je nodig hebt voor jouw haar.
Doordat je het meerdere keren per dag kunt gebruiken betekent dat dus eigenlijk dat na een tijdje het product is uitgewerkt.

Voordeeltjes:
Het is makkelijk om mee te nemen in je tas.
Er zit een UV filter in waardoor je het heel goed kunt meenemen als je naar het strand gaat.
Mijn haar heeft een mooie glans en het blijft een groot deel van de dag goed zitten.

De tube heeft een inhoud van 100ml en kost rond de € 9,-

Ben jij bekend met deze crème en werkt de crème goed voor jouw haar?

Bedankt voor het lezen en tot een volgende,

Love Beauty Life Style

Liefs,

Joli…xxx

Geef een reactie

